Spørsmål og svar
Vi har samlet spørsmål og svar. Bare ta kontakt om det skulle være noe mer du lurer på – vi står klar til å hjelpe deg!
Bestilling
Bestillingsfrister
Vi anbefaler å sende inn bestillinger alltid så tidlig som mulig for å sikre tilgjengelighet og en god opplevelse. Mindre endringer og oppdateringer kan gjøres nærmere arrangementet, frem til den oppgitte fristen. I utgangspunktet trenger vi 7 arbeidsdager.
Men kontakt oss så kan vi se hva vi kan gjøre. Når det gjelder lunsj og overtid kan vi løse det meste med litt fleksibilitet fra begge parter :-)
Alltid så tidlig som mulig. Dette gir oss best mulighet til å oppfylle dine ønsker.
Buffeter, tapas og koldtbord
Vi trenger ofte mer tid til disse bestillingene.
Overtidsmat, lunsjer og påsmurt
Kan ofte leveres på kort varsel – spør oss, vi kan hive oss rundt.
Spesialønsker
Har du andre ønsker enn det som står i menyen, kontakt oss, så ser vi hva vi kan ordne.
Helgebestillinger
Mat til helgen bør bestilles senest i begynnelsen av samme uke.
Høysesong
For konfirmasjoner og arrangementer i desember anbefaler vi bestilling i god tid.
Vi gjør vårt ytterste for å levere på kort varsel, avhengig av kapasitet. Ta kontakt, så finner vi en løsning som passer for deg!
Bekreftelse
Vi besvarer alle bestillinger og forespørsler fortløpende. Hvis du ikke mottar svar innen 24 timer, vennligst kontakt oss på nytt.
Minimumsbestilling
Enkelte menyer har krav til minimumsantall, som spesifisert i hver enkelt meny. Er dere nærme i antall, ta kontakt så kan vi se hva vi kan gjøre
Endringer av bestilling
Justeringer i antall eller menyvalg må gjøres senest tre (3) virkedager før levering. Det gjelder bestillinger som er bestilt minst 7 virkedager før levering av maten
Hvordan leverer vi maten?
Vi tilpasser leveringen etter dine behov – enten varmt eller kaldt
Kald mat
Leveres i esker, hvor hvert fat er pakket i tynn film for å holde maten frisk og beskyttet.
Varm mat
Leveres etter avtale i isolerte termokasser som holder maten varm i flere timer.
Engangsemballasje
Perfekt for kalde retter som salater og desserter.
Aluformer
Brukes til varmretter, klare for servering eller enkel oppvarming.
Pyntede fat og skåler
Ferdig anrettet og klare for servering.
Instruksjoner
Kald mat leveres med tydelige oppvarmings- og lagringsanbefalinger.
Varm mat leveres i termokasser for optimal temperatur og brukervennlighet.
Panteordning for termokasser
Returner innen én uke for å få panten refundert
Termokassene blir fakturert. 300 kr pr kasse. Disse får du tilbake når du leverer kassene tilbake til butikken innen en uke.
Allergi og spesialdietter
Vi tilpasser rettene så godt vi kan etter allergier og spesialdietter.
Allergi og spesialdietter
- Det er viktig at du informerer oss om eventuelle allergier eller intoleranser blant gjestene.
- Vi opplyser om at spor av allergener kan forekomme, da vi ikke har eget allergikjøkken.
Betaling og avbestilling
Priser
Alle priser på nettsiden inkluderer 15 % merverdiavgift. Kostnader for pant og frakt kommer i tillegg, og panten refunderes ved retur av emballasje.
Avbestilling
- Avbestilling må skje senest 4 dager før arrangementet.
- I høysesongene mai, juni og desember er fristen 6 arbeidsdager.
- Avbestilling 2 dager før arrangementet faktureres med 50 %.
- Avbestilling dagen før medfører full fakturering.
Betaling
Betaling skjer ved levering eller på forhånd, med mindre annet er avtalt.
Firmaavtaler
Egne regler gjelder for kunder med firmaavtaler.
Frakt
Over 4000 kr er frakten gratis.
Vi leverer Ålesund, Giske og Sula.
Frakten starter 200 kr på hverdager og 400kr på helg. (Vi leverer ikke på helligdager og søndager)
Faste kunder betaler ikke frakt.
Henting i butikk
Maten kan hentes hos Gange-Rolv Kjøkkenet på EUROSPAR Moa. Gratis!
Levering
Levering er gratis for bestillinger over 4000 kr.
Leveringspriser
- Fra kr 200 på hverdager.
- Fra kr 400 på helgedager.
Vi leverer i Ålesund, Sula og Giske.
Reklamasjon
Reklamasjoner kan overbringes skriftlig eller muntlig, men vi anbefaler skriftlig dokumentasjon for bevis. Alle reklamasjoner vil bli skriftlig bekreftet, inkludert mottak av varer som sendes tilbake for inspeksjon eller feilretting.
Feil eller mangler?
Dersom varene har feil eller mangler, ber vi deg kontakte oss umiddelbart:
Melding
Reklamasjon må skje innen rimelig tid, og senest innen 1 time etter levering.
Kontakt
Ring oss (70 17 81 81) slik at vi har mulighet til å rette opp feilen umiddelbart.
Rettigheter ved reklamasjon
Du kan kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller heving av kjøpet, avhengig av situasjonen.
Feilen må foreligge når du mottar varen.
Har du noen spørsmål?
For spørsmål om våre betingelser eller levering, ta gjerne kontakt – vi hjelper deg med alt fra planlegging til gjennomføring!